The Empire Project, 2016-2017 sergi sezonunun açılış sergisi olan Bashibazouk Volume III'de, Empire tarafından temsil edilen sanatçıların yanı sıra yeni/genç yetenekleri de sanatseverler ile buluşturuyor/sergiliyor. Sergide, Empire'ın uzun soluklu sanatçılarından SENA, Erhan Özışıklı ve ilk 'Havana Club 7, Elliot Erwin Fellowship' için layık görülen Ali Taptık karelerinin yanı sıra Nathalie Mamboury ve Helio Leon gibi merak uyandiran isimler bulunmakta.
The Empire Project 30 Eylül'de 6. Sezonunu Bashibazouk Volume III: 'Günleri saymak' ile açıyor.
The Empire Project, 2016-2017 sergi sezonunun açılış sergisi olan Bashibazouk Volume III'de, Empire tarafından temsil edilen sanatçıların yanı sıra yeni/genç yetenekleri de sanatseverler ile buluşturuyor/sergiliyor. Sergide, Empire'ın uzun soluklu sanatçılarından SENA, Erhan Özışıklı ve ilk 'Havana Club 7, Elliot Erwin Fellowship' için layık görülen Ali Taptık karelerinin yanı sıra Nathalie Mamboury ve Helio Leon gibi merak uyandiran isimler bulunmakta.
Bashibazouk serisinin bu en yeni sergisine başlarken Galeri sahibi ve direktörü Kerimcan Güleryüz şunları söylüyor: 'Bütün bilinmezliklere rağmen, günlük olarak yaşadığımız var olma çabamız ve bizler, günlük hayatın koşuşturmacasının doğal bir dışavurumu olarak üretmeye devam ediyoruz; bunu ticari kaygılar beslediğimiz için değil, bundan başka biçimde var olamadığımız ve başka bir biçimde bu dünyayı kavramanın yolunu bulamadığımız için yapıyoruz. Bu yapıtlar toplamı, öngörülmesi neredeyse imkansız olan gelecek ile ilgili bir anlam çıkartmaktan ziyade basit bir; evet, buradayız, yaşıyoruz, üretiyoruz ve hala nefes alıyoruz deklarasyonudur.'
Önceki sergilerinde Bashibazouk serisinde yer almış sanatçılar: Filliposs Tsitsapoulos, Can Pekdemir, Banu Birecikligil, SENA, C.M. Kösemen, Yuşa Yalçıntaş ve Deniz Üster. Bashibazouk, Osmanli Ordusundaki düzensiz, gönüllü askerlerden oluşur, düşmanı korkutan ve izci/gözcü görevleri yapan Bashibazouklar 19. Yüzyılda, başına buyruk tavırları yüzünden, Osmanlı İmparatorluğu tarafından bertaraf edilmiştir. 20. Yüzyılda Hergékarakterlerinin ağızında küfüre dönüşen Bashibazouk, güncel kültür sahnesinde insanlık haline, sanatçılarının keşfeden, zorlayan, yer yer korkutan ve risk alan yapıtlarının doğası sebebiyle, Bashibazouk kelimesinin çağırışımlarına bir atıf niteliğindedir.