''Cereyan'', başta su olmak üzere, yaşamın diyalektiğini, elementlerin karşılıklı bağlılığını birlikte işleyen ve bir örgü içinde etkileşen yapılarını inceleyen bir seridir. Dişli, bu çalışmasında kendisinin de doğup büyüdüğü şehir olan Urfa'dan başlayarak batı Asya'nın en uzun ve tarihsel olarak en önemli nehirlerinden biri olan Fırat ile üzerinde yapılan GAP projesi ve Mezopotamya'ya odaklanıyor. Sanatçı GAP (Güney Doğu Anadolu) projesinin bir Hidroelektrik santrali olmasının yanı sıra aslında, "verimsiz" alanlara getirilen bir gelişimi, modernleşmeyi dolayısıyla sosyal ferahlığı, özgürlüğü, keşfetmeyi ve umudu temsil etmesi üzerine dair sürekli yapılan vurguların gerçekliğini irdeliyor. Bölgedeki kurak topraklara suyun getirilmesiyle büyük ölçekteki mekanik tarımsal yönlendirmelere ve bununla birlikte köyleri, kasabaları, yerel kültürü, bölgenin muhtelif-karmaşık yapısını, kadim mirasını sular altında bırakan dönüşümlerle devam eden süreci inceliyor. Kimilerinin ekonomik gelişim ve ilerlemenin bir yansıması olarak gördüğü bu gidişatın, her tarafa yayılmış endüstrinin ve modernizasyonun ani gelişimi, yerel toplulukların ve ekolojik sistem üzerinde nasıl belirleyici güçler olduğu, nasıl kurgulanıp nasıl uygulandığını sorgulayan sanatçı, söz konusu bölgeyi, geçmiş ve şimdiyi kapsayan, değişen ve başkalaşan yaşam kaynağı olan enerji ve hafıza barındıran bir alan olarak ele alıp, bütüncül bir yaklaşımla cereyan serisinde gözlemlemeyi hedefliyor. Fotoğraf, enstalasyon ve videoları içeren bu sergi, evrende varlıklardan sadece biri olan insanın etrafındaki bütünsel yapıya müdahalesinin, birbirine dönüşen enerjiler içindeki, ağların ve bağların üzerindeki kaçınılmaz etkilerini, kapsamlı şekilde bize sunuyor.
İLGİLİ SANATÇILAR