JASPER DE BEİJER / MARABUNTA The Empire Project, Sıraselviler
17 Oca - 02 Mar 2013

The Empire Project, Jasper de Beijer'in solo sergisi "MARABUNTA"ya ev sahipliği yapıyor.

Sergi, 17 Ocak - 2 Mart 2013 tarihleri arasında görülebilir.

Marabunta, Hollandalı sanatçı Jasper de Beijer'in Empire Project'te gerçekleşen ikinci solo fotoğraf sergisinin adı. Önceki serilerinde olduğu gibi bu serisinde de De Beijer, stüdyosunda kağıt ve diğer heykel malzemelerinden medya ve tarihî kaynaklara dayanarak, kolonicilik ve bunun temsilini konu alan özenli modeller hazırladı. Her seride tarihsel tasvirin doğasına olan yaklaşımını fotoğrafın farklı biçimlerini kullanarak ve kültürel olarak yerleşmiş imajları sorgulayarak gerçekleştirdi.

Marabunta'da De Beijer Meksika uyuşturucu savaşının araç gereçlerini ilham kaynağı olarak kullanıyor ve özellikle çete liderlerinin gösterişli hayatlarını, kurbanların renkli ölümlerini mistik ve görsel olarak takıntılı bir ilgiyle işliyor. De Beijer'in Marabunta'dayarattığı dünya korkutucu, düzensiz ve saygılı - ölümün her daim mevcut ikonografisinin sinir bozucu bir karışımı.

Haberleri uğuırsuzca daha fazla işgal eden Meksika'nın kartel savaşları, artan zalimlikte cinayetler ve sakatlamalarla sonuçlandı. Kafaları kesilmiş, uyarı ve işaretlerle bezenmiş cesetler günün ortasında kent merkezlerine bırakıldı.

Hayaletler ve iskeletleri bayramlarda, kutlamalarda kullanan mevcut kültür, bu katiller ve suçluları putlaştırıyor ve onlara dev muhteşem mezar anıtlar, kutsayan aziz ve şehitleriyle şatafatlı türbeler inşa ediyor. De Beijer hiper-detaylı ve fantastik kurgulu sahnelerinde bu görkemli mezarları ve kanlı cinayet sahnelerini kullanıyor.

De Beijer'in sıradışı renk ve dokuya sahip imajlarıyla, gerçek ve medyadan etkilenmenin ürpertisiyle ve kurgulanmış olmanın sürekli imâsıyla fotoğrafçı, izleyenin gerçek ve hayal arasında sürekli bir ilişki kurmasına izin vermiyor.  De Beijer'in ölümden sonraki dünyasında karakterler, yaşayan hayaletlerin ürkütücü kopyaları halinde bir ayakları plastikten, yüzleri dövme metinleriyle bantlanmış biçimde görünürler. 

Sonuçta araf çoklaştırılmıştır: dışarıdan bakan göz olarak De Beijer gerçeklikten toplanan bozuk ve kırık görüntüleri birlikte örerek kendi mitolojisini kurar. Onun ölüm sonrası yaşam versiyonunda ölüler ölmeyi reddeder, ve onların yaşamalarının korkunçluğu, uğursuz ama parlak biçimde, sönmeyi reddeder halde ışıldar. 

İLGİLİ SANATÇILAR